Vad ska jag ha som gymnasiearbete?

2014-08-20 | 12:00:00
 



Eftersom jag nu börjat trean är det dags att börja på ett gymnasiearbete.
Jag har däremot ingen aning om vad jag ska göra. Jag vill att mitt gymnasiearbete ska innehålla något där jag får fotografera men fotograferandet ska inte vara huvudämnet. Om vi ta en kokbok som ett exempel - där är matlagningen det som är huvudämnet men man måste ändå fotografera för att få bilder till recepten i boken.
 
Jag går dessutom Hotell- och turismprogrammet och därför ska det gärna ha något med det att göra också. Har ni några tips? Uppskattar alla! Behöver verkligen hjälp, fantasin är just nu inte den bästa.
Amanda Jona [SPONTAN]

Jag hade en fotoläxa i trean med temat "dokumentärfotografi" och då valde jag att dokumentera hur lokalbefolkningen vid sevärdheten Chichen Itza (Mexiko) lever på turismen. Hade sämst med tid på mig så bilderna blev inte särskilt bra, men det var riktigt intressant och roligt.

Vet egentligen inte mycket om hotell- och turismlinjen men något sånt kanske skulle passa till ditt gymnasiearbete :) Sen behöver man inte åka till Mexiko för att göra något sånt, utan kanske dokumentera turismen här i Sverige? :)

Svar: Tusen tack för din idé! :)
Moa Håkansdotter

2014-08-22 | 18:56:28
Blogg: http://spontan.blogg.se

Skriv en kommentar & gör mig glad!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara jag som ser den)


Din hemsida/bloggadress:


Din kommentar: