Filmtips: Divergent

2014-07-27 | 16:00:00


Denna science-fiction-äventyrsfilm är baserad på boken med samma namn av Veronica Roth. De flesta säger att böckerna är så mycket bättre än vad filmen är. Jag tyckte filmen var riktigt bra! Den får 4/5 i betyg av mig. Är nästan lite sugen på att läsa böckerna nu också, eftersom de ska vara ännu bättre. Någon som läser/läst dem?

"I Beatrice Priors dystopiska hemstad Chicago är samhället uppdelat i fem falanger: De ärliga, De osjälviska, De tappra, De fridfulla och De lärda. En särskild dag varje år måste alla sextonåringar välja vilken falang de vill tillhöra för resten av livet. För Beatrice står valet mellan att stanna kvar med sin familj hos De osjälviska eller att vara den hon innerst inne är. Hon gör ett val som överraskar alla, inklusive henne själv. Tris bär också på en farlig hemlighet. När samhället hotas av våldsamma konflikter inser hon att den skulle kunna rädda de människor hon älskar. Om den inte förgör henne först. "

Amanda [SPONTAN]

Måste ta och läsa den boken!

Svar: Känner likadant! :)
Moa Håkansdotter

2014-07-28 | 08:17:11
Blogg: http://spontan.blogg.se
Isabelle Olofsson

Åh såg den häromdagen!! Så jävla bra!!

Svar: Ja, kanon bra film verkligen! :)
Moa Håkansdotter

2014-07-28 | 15:22:20
Blogg: http://isabelleolofsson.se/

Skriv en kommentar & gör mig glad!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara jag som ser den)


Din hemsida/bloggadress:


Din kommentar: