Recept på en super god banankaka

2014-03-01 | 14:02:00

Ingredienser
1 ägg
1 ½ dl socker
2 bananer
4 msk matlagningsgrädde
½ dl flytande margarin
2 ¼ dl vetemjöl
½ tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
 
Ingredienser till formen
2 tsk flytande margarin
2 msk ströbröd
 
Såhär gör du
Vispa ägg och socker pösigt. Mosa bananerna och blanda ner tillsammans med grädde och margarinet. Blanda mjöl, bikarbonat, bakpulver, vaniljsocker och rör ihop med smeten. Häll smeten i en bröad form, ca 1 ½ liter. Grädda kakan i ugn, 175° i ca 40 min.
Amanda [SPONTAN]

Åh vad mumsigt :)

Svar: Ja absolut! :)
Moa Håkansdotter

2014-03-04 | 08:48:08
Blogg: http://spontan.blogg.se
Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Svar: Åh tusen tack! Vad roligt att höra! Jag har gått med nu och ska försöka publicera fler recept här på bloggen :)
Moa Håkansdotter

2014-03-04 | 14:31:58
Blogg: http://www.hittarecept.se

Skriv en kommentar & gör mig glad!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara jag som ser den)


Din hemsida/bloggadress:


Din kommentar: