Vem är jag?

2013-10-18 | 17:17:00
 
Vem är jag som person? Vad har jag för fritidsintressen? Vad läser jag på gymnasiet? Vad är mina drömmar?
Jag är en glad, sprallig och utåtriktad tjej på 18 år. Jag älskar att halvligga i en säng/soffa med en kopp te/kaffe och ha tända ljus samtidigt som jag tittar på en bra serie. Favoritserien är The Vampire Diaries. Men denna mysiga stund blir bara någon gång ibland, oftast på kvällarna. På dagarna läser jag sista året på hotell- och turismprogrammet, med inriktning turism och resor. Jag trivs bra där och har en super bra klass. På fritiden tränar jag på gym och ägnar en stor del till fotografering, vilket är mitt allra största intresse, och så bloggar jag. Startade min första blogg våren 2009 som jag bloggade på fram till hösten 2013. Jag ville däremot utvecklas och få min blogg mer stilren, och framför allt anpassad efter mitt fotointresse, vilket ledde fram till denna blogg.

Vad vill jag då göra med mitt liv? Jag har ett stort och brinnande intresse för fotografering, men läser hotell och turism på gymnasiet?

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag vill bli i framtiden och var jag kommer att hamna i för yrke. Jag var riktigt trött på skolan när jag slutade 9an och ville därför ha en rolig gymnasietid. Jag har alltid varit social och utåtrikad och visste att jag ville jobba med människor. Jag älskar också att resa och vad passade då bättre än att välja hotell- och turismprogrammet? Jag funderade på att välja media, men ville behålla mitt fotograferande på hobby-nivå och inte låta skolan ta över det. Det fick då bli hotell och turism och jag ångrar det inte. Jag har lärt mig mycket på min utbildning som kommer vara nyttigt att ha med sig i livet, plus att jag har fler erfarenheter än bara mitt fotograferande!


De jobb jag idag skulle kunna tänka mig att jobba med är som reseledare/aktivitetsledare på en hotellanläggning utomlands, som egen företagare inom fotografi eller att skriva för en tidning där jag får fotografera för att få bilder till texten. Jag vill vara ute och vill att det ska hända saker i min vardag, ha ett spännande och riktigt roligt jobb! En dröm jag också alltid har haft är ... att jag vill ha ett fint hus i vitt tegel/sten och en riktigt snygg sportbil stående i garaget!
kompakt

Riktigt snyggt blev det, bra inlägg. Självklart kommer vi börja följa dig på denna adressen! :D / kram kompakt

2013-10-19 | 14:24:06
Blogg: http://www.kompakt.nu
elin wahlberg

snygging!

Svar: Tack så mycket, Elin!
Moa Håkansdotter

2013-10-21 | 19:55:44
Blogg: http://elinwahlberg.blogg.se/
sally

Sv: Taack :)

2013-10-22 | 20:34:44
Blogg: http://salliepersson.blogg.se

Skriv en kommentar & gör mig glad!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara jag som ser den)


Din hemsida/bloggadress:


Din kommentar: