10 positiva saker med hösten/vintern

2014-08-27 | 16:00:00
Hösten och vintern är för många (även mig) två gråa, tråkiga, kalla och deppiga årstider. Jag är väldigt väderberoende. Mitt humör ändras direkt ner till botten om det är kallt och grått och direkt upp till toppen om solen skiner. När man däremot sätter sig ner och tänker igenom vilka bra saker det finns med årstiderna så är det inte konstigt att man har en liten längtan efter sommarlovet. Här en lista jag satt ihop som bidrar till min höst- och vinterkärlek:




1. Levande ljus.
Hur mysigt är det inte att jobba/läsa/kolla film, ja, allt egentligen, med lite tända ljus vid sidan om. Det höjer ju mysfaktorn med tusen! Jag själv älskar tillvaron bara av att ha tända ljus runt omkring mig. De bidrar dessutom med värme också.



2. Den helt underbara garderoben.
Hösten garderob må vara den bästa garderoben på hela året! Alla mysiga och varma koftor, stickade tröjor, myssockar, stora halsdukar och snygga kappor. Trots att det är lättare att klä sig på sommaren så är det höstens garderob den som är absolut snyggast. 



3. Dricka varmt te/kaffe/O'boy.
Det är inte väldigt ofta man dricker varma drycker om somrarna så hösten/vintern är verkligen en höjdpunk för oss som gillar det. Älskar att mysa ner mig i soffan med en kopp te och läsa/blogga/titta på TV/serier. 

4. Mysa i soffan med en filt virad runt sig.
Denna punkt är lite som en fortsättning på förra. Att bara sitta i soffan med en filt runt sig och veta att man sitter inne i värmen med till exempel en kopp te och en serie påslagen, medan det är kallt ute. 



5. Höstens alla fina färger - höstlöven.
Hösten kan vara så galet fin. Hur fint är det inte när man en morgon vaknar och träden är alldeles fyllda med gula, röda och orangea löv medan solen skiner igenom. Då kliar mina fotofingrar rätt bra kan jag lova er, hehe.



6. Julbelysningen i staden.
Älskar den stämningen! Så fint och återigen - mysigt. Stämningen som finns under vintern är oslagbar.

7. Glögg
Återigen en varm dryck, men gud vad gott det är! Älskar det!

 
8. Komma hem alldeles frusen till en tänd kamin.
Älskar mina föräldrar när de kommit hem innan mig och tänt en brasa. Då är det första pakett framför den med en varm dryck och en bok/dator som gäller.
 
9. Sitta inne och titta när snöflingorna faller utanför fönstret.
Jag hatar kyla och därför valde jag att skriva "sitta inne" för det kan vara bland det mysigaste som finns. Att sitta inne och se när det snöa ute. När det är alldeles vitt ute och det snöar är vintern också galet fin. 
 
 
10. Advent och Julafton
När man sitter som ett barn och skriker på mamma och pappa att det är dags att tända första ljuset i staken. Första advent. Att sedan räkna ner genom att tända ett ljus varje söndag. Åh vilken mysig tradition! Och när dagen då Julafton är framme är jag fortfarande som ett barn när jag får mina paket. 
 
Amanda Jona [SPONTAN]

Fantastiskt bra inlägg! :)

Svar: Tusen tack! Roligt att du uppskattade det :)
Moa Håkansdotter

2014-08-27 | 19:02:01
Blogg: http://spontan.blogg.se
Fanny

Håller med, alla dom grejerna är något att se fram emot i höst/vinter :)

Svar: Vad roligt att du tycker samma :)
Moa Håkansdotter

2014-08-27 | 19:25:26
Blogg: http://fawila.blogg.se/
mot plus

supermysiga bilder! Ha en fin kväll! =)

Svar: Tack! Detsamma :)
Moa Håkansdotter

2014-08-27 | 20:09:12
Blogg: http://motplus.se/
josss.

LUSSEKATTER! :D

Svar: JAAAA! Gott! :D
Moa Håkansdotter

2014-08-28 | 18:36:52
Blogg: http://underligaste.blogg.se

Skriv en kommentar & gör mig glad!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara jag som ser den)


Din hemsida/bloggadress:


Din kommentar: