Filmtips: The Help

2014-06-15 | 16:37:00

Under de sista engelska lektionerna i skolan såg vi denna kanon bra film.
Jag blev riktigt berörd av filmen samt förvånad över att den var så himla bra. Man har ju sett ganska många filmer under skolgången som inte varit så bra. Denna filmen får helt klart 5/5 och jag kommer verkligen att se den fler gånger. Filmen heter The Help, men kan också ha titeln Niceville. Har ni inte sett den - SE DEN! 

"En blivande författare under rörelsen på 1960-talets medborgarrätt bestämmer sig för att skriva en bok med uppgifter om afro-amerikanska pigors synvinkel på de vita familjerna som de arbetar för, och det lidande de går igenom dagligen."

Sara - träning och hälsa

Helt underbar film, har sett den ett flertal gånger och tröttnar aldrig!

Svar: Kan tänka mig det. Det är lätt en av de bästa filmerna jag sett!
Moa Håkansdotter

2014-06-15 | 16:42:15
Blogg: http://nolongerironic.shapemeup.se

Skriv en kommentar & gör mig glad!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara jag som ser den)


Din hemsida/bloggadress:


Din kommentar: