Vem framstår jag som i bloggen, enligt er?

2014-09-02 | 12:00:00
 
När jag gick andra året på gymnasiet hade vi en föreläsning.
Hon som föreläste tog upp att man ska tänka på vad man skriver i sociala medier eftersom de flesta arbetsgivare i dag går in på de sociala medierna för att se hur personen som sökt jobbet, egentligen är. Hon visade då ett exempel från en blogg där en tjej skrivit något liknande som "jag orkade inte gå till skolan i dag, ligger hellre i solen" och sen en bild på sig själv liggandes i solen. Föreläsaren förklarade då att hon aldrig skulle anställa denna person, eftersom att hon fick bilden av att om hon inte orkar gå till jobbet så stannar hon hemma trots att hon egentligen inte är sjuk. Hon är helt enkelt inte pålitig.

Tänk på vad ni skriver på era sociala medier. Det är många gånger jag velat skriva en tweet till exempel men låtit blir eftersom jag haft hennes föreläsning och råd i bakhuvudet.

Så nu har jag en fråga till er - oavsett om ni läser mina inlägg eller bara kollar på bilderna:
Glad? Bitchig? Ledsen? Utåtriktad? Mogen? Omogen?
 
Hanna Höglund

Glad, positiv, framåt, mogen. Ja, alltså allt bra :)

Svar: Puss! :*
Moa Håkansdotter

2014-09-02 | 13:07:19
Anonym

En väldigt glad tjej som vet vad hon vill! Du tar extremt fina bilder och du är dig själv.

Svar: Åh vad roligt att höra! Vad glad jag blir :) tack!
Moa Håkansdotter

2014-09-02 | 14:27:28

Skriv en kommentar & gör mig glad!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara jag som ser den)


Din hemsida/bloggadress:


Din kommentar: